Hatıralar canlanıyor yazı serisi
nevzatlaleli@gmail.com
Milli Görüş kelime manalarından da anlaşılacağı gibi Milletin görüşü demektir. Burada iki tarifi daha yapmak gerekmektedir. Millet ve görüş kelimeleri
Zamanımızda millet kelimesi yanlış olarak ulus kelimesi karşılığı kullanılmaktadır. Siyasetçiler ve yazarlar bu kelimeyi kullanırlarken Türk ulusu demek yerine Türk milleti demektedirler.
Millet kelimesi, soy, sop, ırk manalarını taşımaz. O, inanç birliğini ifade eder. Tek tanrıya inanan ve ondan başka ilah bulunmadığını kabul eden insanların oluşturduğu topluluğun adıdır, millet kelimesi Bu ifadenin Arapça (orijinal) karşılığı ise dünya kurulalıdan bu yana yürürlükte olan ve ifadesini Kuran-ı kerimde bulan millet-i İbrahim-i hanifa dır. Yani Hazreti İbrahimin temiz milleti, manasını taşımaktadır.
Yani La ilahe ilallah. Muhammedür Rasulullah tır. (Allahtan başka ilah yoktur, Muhammed Allahın elçisidir) inananların oluşturduğu düzenli bir topluluktur.
Malumunuz düzensiz ve gayesiz (amaçsız) topluluğa da halk adı verilmektedir.
İlk manasını, Hazret-i İbrahimin bir Peygamber olarak tevhid dininin yani tek ilah inancının sembolü olmasında almıştır. Onun için tarihten bu yana tek ilahlı dinlere İbrahim-i dinler veya millet adı verilmektedir.
Bu anlam da, zamanımızda Hıristiyanlık dini; Allah, Ruh-ul Kudüs ve Allahın oğlu İsa denilerek, Teslis yani üç ilahlılık şekline döndürülmüş, adına Musevilik denen ve güya Musa (a.s) dan gelen din de tahrif edilerek içinden tek Allah inancı çıkartılmış ve bunun yerine Yahudi Hahamların güçlü oldukları safsatası yazılmıştır.
Bu ifadeleri özetleyecek olursak; Müslümanların tek Allah demelerine karşılık, Hıristiyanlar üç Allah demişler. Yahudiler ise din içerisinde Allahın hükümranlık haklarını çıkartarak Hiç Allah diyerek, tek Allah inancından ayrılmışlardır.
İLAH KELİMESİNİN MANASI
Konuya bütünlük kazandırması için Kelime-i tevdih içerisinde geçen ilah kelimesini de açıklamamız lazımdır.
Arapça zengin bir dildir. Bazı kelimeler iki, üç veya dört mana taşıdığı gibi her hareket ve durumun ifade edildiği kelimeler vardır. Mesela bizim deve dediğimiz hayvanın, duran haline veril isim farklı, yürüyen deveye verilen isim farklı, koşan deveye verilen isim farklı olmaktadır. Dil bilgileri, bu özelliklerinden dolayı Arapçaya, gelecekte ilim dili olmaya namzet dil demektedirler demektedirler.
İlah, kelimesi şu dört ayrı manayı bünyesinde taşımaktadır. Biz Müslümanlar, La ilahe illallah derken işte bu dört manayı da aynı anda ifade etmekteyiz.
İlah kelimesinin ilk manası, Kendisine kulluk edilecek tek varlıktır ifadesidir. Bu ifade karşımıza, her gün en az 40 kere tekrarladığımız Fatiha suresinde İyyake nağ budu Yalnız sana kulak ederiz ayeti olarak karşımıza çıkmaktadır.
İlah, kelimesinin ikinci manası, Kendisinden yardım istenecek tek varlık olmasının ifade edilmesidir. Bu da yine Fatiha suresinde Ve iyyake nesteiyn Ve yalnız senden yardım bekleriz olarak karşımıza çıkmaktadır.
İlah kelimesinin üçün bir manası, Allahın Rızası kazanılacak tek varlık olmasıdır. Bu anlam da Müslümanlar arasında çokça kullanılan Ente maksudi ve rızake matlubi Benim maksadım(gayem, amacım) sesin, benim için önemli olan senin rızandır ifadesinde karşımıza gelmektedir.
ZULÜMLERİN DAYANDIĞI TEMEL
Bir dördüncü ilah manası; kendisinden başka kanun, yasa, kural koyucu olamayan demektir.
Peygamberimiz döneminde Mekkede İslama karşı çıkanlar da Allahın varlığını, Ona kulluk edileceğini, yardımın ondan isteneceğini ve rızası kazılacak varlığın Allah olduğunu biliyorlardı. Ancak taptıkları putların, Allaha ulaşmada kendilerine aracı olduklarına inanmaktaydılar. Onun için bunlara Münkir Allahı inkâr eden denmiyor, Müşrik Allaha şirk koşanlar deniliyordu.
Bu adamların Peygamberimizle ve Ashabıyla mücadele etmesine yol açan en önemli husus, İlah kelimesinin dördüncü manası sebebiyleydi. Çünkü Müşrikler; Mekkenin kanunlarını biz yaparız ve bu kanunlarız Mekkelilere mutluluk getirir demekte, buna inanmakta ve Allahın bu sahada ki hükümranlığını kabul etmemekteydiler.